Norwegian igjen kåret til verdens beste lavprisselskap på langdistanseruter
Flypassasjerer over hele verden har igjen kåret Norwegian til verdens beste lavprisselskap på langdistanseruter. Det er femte år på rad Norwegian vinner en SkyTrax World Airline Award, den mest prestisjefylte og anerkjente prisen i flybransjen.
Det er passasjerene selv som evaluerer flyselskapene og stemmer frem vinnerne, skriver flyselskapet i en pressemelding.
– Jeg er veldig glad for at vi nok en gang er blitt kåret til verdens beste lavprisselskap på langdistanseruter. Jeg vil rette en stor takk til våre passasjerer verden over, som har stemt på Norwegian. Dette ville heller aldri vært mulig uten alle de engasjerte kollegene mine, både i lufta og på bakken, som hver eneste dag hele året jobber for å gi våre kunder en best mulig opplevelse. Dette er nok et bevis på at våre passasjerer verdsetter lave priser, god service og nyere, mer miljøvennlige fly, sier konsernsjef Bjørn Kjos.
– Er blitt en kundefavoritt
– Denne prisen er en anerkjennelse av den fantastiske jobben Norwegians ansatte hver dag gjør for kundene. Selskapets lavpriskonsept er blitt en kundefavoritt, og denne prisen er et bevis på det, sier administrerende direktør i SkyTrax, Edward Plaisted.
I løpet av 2019 har Norwegian mottatt flere priser, blant annet Norges mest bærekraftige flyselskap av Sustainable Brand Index, Europas beste lavprisselskap av World Travel Awards, Beste flyselskap på innenrikskreiser i Norge, og Beste europeiske flyselskap av Grand Travel Awards.
Bjørn Kjos tok imot prisen i Paris i dag, sammen med kolleger fra Norwegian.
I kategorien Verdens beste lavprisselskap på langdistanseruter var også Air Canada Rouge, AirAsiaX, Cebu Pacific, Eurowings, French Bee, Jetstar Airways, LEVEL, Scoot og WestJet Airlines nominert.
Om SkyTrax Awards
SkyTrax World Airline Awards er den mest prestisjefylte og anerkjente prisutdelingen i flybransjen. Reisende fra hele verden deltar hvert år i verdens største undersøkelse for kundetilfredshet blant flypassasjerer. Over 300 flyselskap måles i undersøkelsen. Kundene bedømmer alt fra opplevelsen under innsjekk, ombordstigning, setekomfort, renslighet i kabinen, mat, drikke, underholdning og service.
Foto: Norwegians konsernsjef Bjørn Kjos med kolleger under Skytrax World Airline Awards 2019 i Paris mandag 18. juni 2019. Foto fra Norwegian.